lördag 5 januari 2013

Lammstek och dunka-dunka

Att blåsa ut ljusen och diska efter en god middag med människor som jag tycker om frambringar en känsla jag aldrig vill vara utan.

























När det är något jag är tveksam över brukar jag föra en pro- och conlista (för och emot), och att grannarna bjuder in sig själva på middag finner jag inget emot. Att dom DESSUTOM har med sig maten är ju bara bulla. Och vinet. Det enda jag behövde sno ihop var lite appetizers. Jo, jag tackar. Lammstek med tillbehör jag inte kan uttala. Mums!


























Mat, vårdcentraler, sluskar, pensionssparande, värderingar, ögonskuggor, whiskey, svält, strumpor och Bilbo Baggins var några av samtalsämnena och mitt hjärta lyfte. Allt detta tillsammans med god mat.

Ni som följt mina senaste inlägg har lagt märke till mitt eskalerande intresse för ädelstenar och gissa då om jag ville hugga av fingret på grannen...

























En väldans ren diamant (0,94 carat). Hugg. Hugg.  Men jag är inte bitter. Bara avundsjuk.

Och det här med en I-pad. Jag gillar det mer och mer. Varför inte ta med den på toaletten? Lite dunka-dunka när man tvättar ansiktet? Eller gör nummer två?


























Sådärja, sitter nu med pyjamasen i soffan och konstaterar att life is good. Rekorderligt folk, god mat och musik på toaletten. Vad mer behövs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar