onsdag 16 januari 2013

Miljoner, toapapper och lite mjölk

Jag vill vara snorigt dörik. Jag vill ha några hundra miljoner. Jag vill fylla ett plan med nära och kära, flyga dom till västindien där de skulle bli maximalt bortskämda. Jag vill jobba med välgörenhet och göra gott med mina många miljoners miljoner. Jag vill bo vid strandkanten och ha en bastu. Jag vill så mycket.

På morgonen var jag och handlade och när jag kom hem fyllde jag på med toapapper på toaletterna. Och kände rikedom. När jag nyss öppnade kylen och flertalet mjölklitrar stod radade på översta hyllan kände jag rikedom. När ettåringen ville busa och pussas istället för att äta kände jag rikedom. När sexåringen sa "jag älskar dig" vid morgonens lämning på skolan kände jag rikedom.

Mycket ska ha mer och fan ska ha fler? Jag förstår så pass att lycka inte står i förhållande till pengar men nog skulle en brakkavinst på lotto vara bulla. Jag ska börja spela på Lotto. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar