tisdag 16 april 2013

Det här med föräldraskap

Jag är min pappas lilla flicka. Fastän jag är vuxen. Igår var han här och medan vi samtalade gick han och stack ner fingret i en blomkruka i fönstret. Bara sådär. Som att det var världens mest naturliga grej. Klart att man måste kolla om blomman behövde vatten liksom.

Jag log inombords. Jag såg det som en fin men omedveten gest. Klart att han måste kolla om hans dotter vattnar blommorna.

Jag kommer alltid att vara ett barn, någons barn. Visst finns det nötter som inte vårdar sitt föräldraskap men dom struntar vi i idag. Undra hur jag själv kommer att bli, hur jag kommer att hantera mina vuxna barn. Kommer jag också att sticka ner fingret i blomkrukorna? Vi får väl se.

Nu när jag är mitt i småbarnstiden känns blomkrukor ganska fjärran men hips vips är jag där med mitt finger. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Å pappa J.! Jag glömmer aldrig honom sittandes vid ditt köksbord, läsansdes tidningen med pannlampa ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Effektiv demonstration mot det mörka köket.

      Radera