fredag 5 juli 2013

Allt annat än gröna fingrar

Det här med sommar och blomster är huvudvärksframkallande. Jag vill verkligen ha dötjusiga blommor och en enastående trädgård men räcker inte fram. Min entusiasm är inte likställd med kunskap. Antingen vattnar jag ihjäl blommorna, sätter dom i fel krukor eller låter dem torka ut. Typ. Ytterst tröttsamt. Här är ett exempel;

























Nåja, alla blommor ser inte ut så här. Jag har några lyckade exemplar också. De som vägrar dö. För att inte mitt självförtroende helt ska lämna min lekamen ska jag ta kort på överlevarna och lägga upp dom också. Be mig aldrig passa dina blommor när du åker på semester. Grannen gjorde det en gång. Alla blommor dog. Och jag ville bara dö skämsdöden. Och de ber mig aldrig mer. Förståeligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar