onsdag 10 juli 2013

En man som heter Ove

Visst är det bra att man tror sig? Tror sig göra saker som man kanske inte klarar? Utmana sig. Hur som så deklarerade jag högt att jag skulle åka och handla. Jag mötte genast motstånd av en nära anhörig som inte fann det lämpligt, men jag mår ju bättre så why not? Att åka och handla på kvällstid är lugna puckar. Lite folk så man är nästan ensam bland hyllorna. Man kan flanera bland grönsakerna, pilla på alla böcker och i godan ro välja ut yoghurten.

Detta kom jag hem med:

























Hjärnan började bubbla och lukta bränt. En fördel med mitt "tillstånd" är att jag är billig i drift. Vi snackar inte om välfyllda påsar som jag bär hem. Nu har jag affärsförbud. Vi får väl se hur det blir med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar