fredag 26 juli 2013

Lögn och förbannad dikt

Frukt är inte godis. När jag säger till barnen att det ÄR godis får jag oftast lite kräk i munnen. Naturligtvis för att jag ljuger om saken. En frukt kan aldrig ersätta snask eller glass. Frukt är INTE godis. Men det får barnen upptäcka själva.

På tal om att upptäcka saker och ting själva är jag ganska nöjd över det faktum att vi lyckades lura sonen i flera år med att glassbilen var tom när den spelade den klassiska glassbilstrudelutten. Hähähä! Trudelutt lika med tom glassbil lika med ingen glass.

När kvällens film skulle starta kände jag hur det drog i glasstarmen. Det enda jag fann (förutom hårdbrödmackor) var denna ynkliga historia.

























Alltså. Nä. Jag lade tillbaka den i fruktskålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar