måndag 29 juli 2013

Mutation

Frukostklubben blev middags- och nattamatsklubben. Den här klubben har potential! Only the sky is the limit. Och orangeriet levererade som vanligt.

























Middagen intogs i tokvärme och nattamaten intogs när skymningen föll tillsammans med graderna. Det är alltid lite vemodigt när man kan börja tända ljus (och de syns). Infravärmen slogs på för första gången. Hösten närmar sig. När insikten slår mig känner jag alltid vemod även fast jag gillar hösten.

Visst, det är inte ens augusti men när de ljusa nätterna börjar skymma känns sommaren över. Tack och hej. Det är ganska dubbelt att jag sitter och skriver så med en lätt svettig panna. Var ute och rensade i trädgården och var tvungen att gå in för att inte dö av värmeslag. Jag är störd. Bry dig inte om mitt svammel om att sommaren är över. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar