söndag 21 juli 2013

Nyhetspanik och dagar man minns

När jag är på utländsk mark får jag ofta nyhetspanik. Vad händer i världen? Vad händer hemmavid? Vi hann knappt ställa ner resväskorna på hotellrummet innan jag ylade att vi genast måste ner till receptionen och få lösen till hotellets wi-fi. Tänk om något världsomvändande händer och jag inte vet om det? Att jag i all ro duttar med solskyddskräm och äter melon på balkongen utan att ha koll på läget? Huuu... Hemska tanke!

Jag besinnande mig. Satte mig ner och andades. Andas in. Andas ut. Andas i kvadrat. Det slutade med att jag pulade in telefonen under dotterns klädhög och läsplattan användes endast av barnen för spel och film. Hurra för mig!

Dagarna är dagarna som dagarna de dagarna man minns.

























Jag lägger denna semestervecka i en vacker låda och tar fram den till vintern när snön yr runt knuten.

3 kommentarer:

  1. Ååh var har ni varit?

    F-F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt otippat drog vi till Rhodos. Är glad att jag släppte på bromsen och åkte med, hade det ljuvligt!

      Radera
  2. Ååh jag älskar Rhodos!! Gamla stan är helt underbar!! Maten likaså!! !! Nu vill jag kramas snart!

    F-F

    SvaraRadera