söndag 5 juli 2015

Tröttsamma drömmar

Jag drömmer ofta att jag ska göra ett prov jag inte pluggat inför. Klumpen i magen. Varför har jag inte pluggat? Tidigare var det alltid matematik men nu på senare tid kan det även vara ämnen som kemi och fysik. Jag riktigt känner hur torr jag är i munnen. Ångesten. Den där klumpen, den som krossat både självkänsla och självförtroende.

Dessa drömmar sitter i huvudet och kroppen även efter solen gått upp. Måste göra upp med dem en gång för alla. Vad betyder dom? Varför är de återkommande? Behöver jag lära mig något? Hur som så är jag less på dem.

Min första tanke är att jag är rädd för att bluffen ska synas. Att jag är bluffen. Närå, jag sitter inte bakom tangentbordet och gråter, konstaterar det bara krasst. Är jag rädd för att min okunskap ska komma i dager? Vilken okunskap? Jag antar att de ämnen jag drömmer om endast är symboliska.

Kan det vara rädsla inför återgång till arbetet, att helt släppa sjukskrivningen? Det är ganska läskigt, men jag har fantastiska kollegor. Är det detta som kniper, som ligger och skvalpar i bakhuvudet? Rädsla för att jag glömt allt? Att jag inte är nog förberedd?

Tröttsamt. Ytterst tröttsamt. Om någon drömtydare skulle råka sladda förbi här är jag tacksam för lite hjälp på traven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar