lördag 24 oktober 2015

Mom of the year

Ibland tänker jag att jag skulle vara en bättre mamma om jag var en rödvinshagga. Lite smålullig och soft. Mjuk i kanterna. Jag dricker inte rödvin. Tyvärr. Har mest gapat och domderat i eftermiddag.

"GÅ INTE IN MED SKORNA!"

"JAGA INTE KATTEN!"

"SLUTA BRÅKA!"

"GÅ INTE IN MED SKORNA!"

"VEM HÄLLDE UT VATTNET PÅ GOLVET I BADRUMMET?!"

"LÅT KATTEN VARA!"

"SLUTA TJATA!"

"LÄGG AV!"

Fyraåringen undrade varför jag var så arg. Ett stick i fingret visade ett blodsocker på 2,3. Mom of the year blev satt på avbytarbänk med Dextrosol och julmust. Upplyftande start på höstlovet.

De senaste höstloven har tillbringats på varmare breddgrader så det känns baklänges att tillbringa veckan hemmavid. Var är solen, värmen, havet, poolen, buffén och parasollet? Fram med galonisar, stövlar och sydväst. Jag laddar fickan med druvsocker men kan ändå inte sluta kasta rosa skimmer över den där vinflarran. Lite sådär i hemlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar