fredag 24 augusti 2012

Vem bjuder du på middag?

På Go’kväll i SVT får en gäst bjuda in till en imaginär middag och dessa middagsgäster kan komma från vilken tid som helst, vara vem som helst. Sug på den! Vem skulle du bjuda? Herregud, så svårt! Detta har jag fnulat på ganska länge. Jag kommer banne mig inte på en enda gäst som jag inte redan har i min närhet. Vad tyder det på? Att jag har dålig fantasi?

Om jag skulle bläddra i historieböckerna skulle jag säkert få några uppslag. Hitler? Jesus? Oprah? Michael Jackson? Någon gammal släkting? Om jag hade haft en förebild hade det säkert varit lite enklare. På tal om förebild... Fick en fråga om vilka manliga respektive kvinnliga förebilder jag hade. Ehhh? Inga? HAR JAG INGA FÖREBILDER? Är det inte kutym att ha det? Ingår det inte i livet? Någon man ser upp till? 

När jag ändå är inne och dammar av mina "brister" har jag heller ingen hobby. Våga vägra en hobby. Vad är en hobby?
 
Jag ska fundera vidare på mina middagsgäster. Vilka skulle ni bjuda? Och ännu viktigare; har ni förebilder och hobbysar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar