fredag 21 september 2012

Färdkost, rövarspråk och tvättmaskinen

Om man nu reser på sin fritid (å jobbets vägnar) kan man ju försöka göra något trevligt av det hela.

























Väl kyld champagne gör vilken resa som helst trevlig!

Jag trodde i min enfald att jag skulle bli sjukt utvilad av en hotellnatt, men icke. Undra hur många ostörda nätter som behövs för att repa ett stört sömnmönster? Jag vet att alla småbarnsföräldrar går igenom det här men det är skitjobbigt i alla fall. Jag försöker trösta mig med att vi ändå är ganska skonade... *harkel*

Det är jätteintressant att åka iväg och förkovra sig. Lära sig lite nytt, höra obegripligt rövarspråk varvat med matnyttig information. Hade gärna åkt iväg oftare!

























En av fördelarna med att åka iväg (om än bara över dryga dygnet) är att jag uppskattar mitt hem mer! Att fylla en tvättmaskin blir inte lika jobbigt och att hasa ner i soffan i pyjamasen är underbart. Tänk ändå vad ett dygn borta kan göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar