onsdag 20 mars 2013

Synd att klaga

En utmaning för mig är att komma utanför min trygga bubbla. Att bli utsatt. Då jag är ytterst intresserad av att komma tillbaka till livet och vardagen behöver jag kliva två steg längre än jag egentligen törs. Varför inte ta dessa två steg tillsammans med några mycket trygga och älskvärda människor?

En övernattning i ett lyxhus en spottloska ifrån slalombacken är inte illa pinkat. Synd att klaga. Vi kom fram på kvällen och sittandes i pyjamasbyxor kände jag bara lugn. Och ro.

Gällivare by night. Glittrar som ett vackert smycke.



































































Efter att ha sovit en skön natts sömn var det dags att knäppa på sig pjäxorna. Vädret var inte det bästa men det bekom mig inte för en sekund. Vi hade en underbar dag i backen!









































Gud är god och jag är tacksam. Några steg fram och inget tillbaka. Jag är på rätt väg. Amen.


4 kommentarer:

  1. Helt underbart! Detta gör vi om!! Du är Queen of slalom. Anja Jansson helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ALLDELES för bra för mitt självförtroende. Anja Jansson? Tja, why not?

      Radera
  2. Som jag längtat efter att få höra om er helg!! Jippi för dig och för dina steg framåt!!
    Ivrigt påhejad av F-F

    SvaraRadera
  3. Jag röstar för fler tête-a-tête samtal i bygelliften!

    SvaraRadera