onsdag 17 april 2013

Hur kramas du?

Det här med kramar. Kan vi inte fundera lite på omfamningar denna afton? Hur kramas du? Tycker du att det är mysigt, trevligt, obehagligt? Likt ett handslag tycker jag att kramen berättar lite om vem du är.

Vissa öppnar famnen och man liksom möts i en varm och hjärtlig kram. En del vrider bort huvudet och skjuter fram axeln så man kramar dom liksom från sidan, dom erbjuder bara axeln. Vissa andra verkar tycka att det är läbbigt med kramar och dessa människor försöker jag lägga in i minnesbanken så att jag inte hoppar på dom med en kram. Varför utsätta någon för obehag?

Jag gillar att kramas. Jag gillar att kramas med de som också gillar att kramas. Naturligtvis föredrar jag öppna famnen framför en benig axel.

En annan sak jag gillar är när långa män lägger sin arm om mina axlar. Vet ej varför. Har en lång vän som vet detta och jag tar varje tillfälle jag får att krypa in vid hans sida så han kan hålla om mig. Maken har naturligtvis välsignat denna akt.

Nå? Åter till frågan. Hur kramas du? Om du är osäker kan du komma och kramas med mig så ger jag ett utlåtande och eventuellt en liten kurs om det skulle behövas.

Om du kommer på dig själv med att vara en axelkramare; sluta genast. Erbjud famnen. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar