fredag 28 juni 2013

Sadist och karma

Ja, jisses. Kissekatten håller min puls på en hög och jämn nivå. Han är ett odjur. En sadist. Och jag är en djurvän. Dålig kombination. Han får mig att motionera, så i och för sig är det bra. SOM jag har jagat honom då kan glider in på gården med en fågel i munnen. Mon dieu. Nu mera sätter jag inte in mina fågelräddarhandskar i garaget längre, de ligger alltid framme. Än så länge har de små liven gått att återföra till skogen (för att bli hittade av sadisten inom kort igen?). Söta fågelungar är vanligast, vuxna inte lika vanliga men de förekommer också.

Nåja, det är baksidan på myntet. Jag älskar katter och bör småningom acceptera slakten. Men det är svårt.

För att karma inte ska bita mig i arslet pga att jag äger en sadist försöker jag gottgöra djurriket på annat sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar