lördag 19 januari 2013

Skitnödigt och en liten dialog

När man dammsuger ges ett tillfälle för att fundera ostört. Dagens fundering gällde integritet. Här önskar jag att ni inte var hopplöst dåliga på att kommentera (HH, SS och FF får godkänt). Jag behöver feed-back. Är jag, i vissa fall, skitnödigt rädd om integriteten? Är jag omodern? Ska man fläka ut sitt liv totalt? Är det tidens tand?

Hur som, jag ska komma med längre inlägg gällande detta och då önskar jag en dialog. Hur tänker ni? Nu kallar jobbet. Smell you later!

2 kommentarer:

  1. Internet är som ett nytt land. Alla rusar in och sätter upp sina flaggor för att markera revir. Börjar pynta och sätta upp hus. Tills man upptäcker att folk blir intresserade, tittar förbi, luktar på blommorna, vill ha fika, börjar ha åsikter om inredningen m.m.
    Då kommer ramaskriet om integritet och privatsfär.
    bara för att något är nytt (och gratis) betyder inte att vi ska sluta tänka efter. Internet är vad man gör det till.
    Man bestämmer själv vad man vill visa och inte visa. Oavsett vad säkerhetsinställningarna på FB/blog/Twitter m.m. säger. Man kan inte förvänta att någon annan person eller vinstdrivande organisation tar ansvar för ens egen privatsfär.
    Jag röstar för upplysning istället för naivitet.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska fläka ut dig, du SNYGGA KVINNA hahaha...

    //F-F

    SvaraRadera