torsdag 4 oktober 2012

Face on Face off

Jag KRÄVER att få veta EN ENDA sak som är tråkigare än att tvätta bort sminket. Att tömma diskmaskinen räknas inte in här då den står på en alldeles egen hatlista.

Det är vidrigt tråkigt. Ibland avstår jag från att sminka mig på morgonen för jag vet hur sur jag blir när det ska bort på kvällen. Oftast finner jag ingen annan utväg än att kasta in hela min lekamen i duschen. Även om jag duschat för bara några timmar sedan och råkat (?) sminka mig efter det.

I ungdomens glada dagar hände det att jag lade mig och sova med sminket men nu är det dödsstraff på det. I likhet med att det är dödsstraff på att lägga sig i en renbäddad säng utan att vara nyduschad.

Tycker du att jag saknar verkliga problem? Ta dig i sådana fall i baken. Detta ÄR ett stort problem. Face on. Face off.



6 kommentarer:

  1. Exakt! Å därför låter jag bli allt smink:-)

    SvaraRadera
  2. jag har börjat ( i augusti) att sova med mascara... Jag vill inte tvätta bort den på kvällen när jag är trött, för då blir jag pigg.. hmmm Men om jag tar bort den direkt när jag kommer hem så funkar det...
    Jag ooooorkar inte...
    J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer att dö med maskar i ögonen om du inte tvättar bort det. Det är sant.

      Radera
  3. Efter nästan 20 år av experimenterande i olika situationer, tider på dygnet och länder har jag kommit fram till:
    - Om jag sminkar mig ser jag antingen ut som om jag ska på värsta rave-partyt eller som om jag letar män att underhålla... per timme.
    - Sminkar jag mig inte tycker folk (läs: män) att jag ser ut som en truck-flata.
    - Med mitt jobb är det bättre att se ut som truck-flata än som en rave-slampa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahah! Dagens roligaste! Jag dööör!

      Radera