måndag 8 oktober 2012

God jul!

Idag är det den 8 oktober och Rusta har redan börjat ta fram julsakerna. Mon dieu! När jag skred (?) in bland hyllorna blev jag strax förfärad. Redan?! Min förfäran gick ganska snabbt över till förväntan. Jag scannade hyllorna och hummade och klämde på grejerna. I flera år var jag en tuff motståndare till allt vad som hade med julen att göra, bet ner naglarna och ville fly landet.

En klok vän till mig sa att jag skulle affirmera helvetet roligt. Jag trevade mig fram och låtsades att det var kul med jul. Efter några år började det fungera och nu går jag i stort sett bananas på julgrejer. More is not enough! Vi snackar inte om tomtar av garn, det ska blinga och glittra! Gärna smakfullt men om det skulle bli tacky gör det inte så mycket.

Hade jag bott i ett annat hus hade jag givetvis gjort så här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar