tisdag 2 oktober 2012

Veckans yäck

Amen kolla! Ser den inte smarrig ut?!

























En Schwarzwaldtårta av rang. Men ack så äcklig. Inte äta-tre-matskedar-kräk-äcklig, utan mer hurv-äcklig. Vad är det i den? Maräng, nötter, grädde och choklad? Yäck! Så slibbigt!

Jag är en charkisälskare. Jag skulle kunna äta förrätter och charkuterier till frukost, lunch och middag. Tårtor och slibb är gott i teorin och fint att titta på, men jag hurves av det. Efter att jag ätit sött får jag alltid ett extremt behov av att få i mig något salt som tex en skinkbit.

Alltså. Det är ganska härligt att bli äldre. Pusselbitar faller på plats och man blir säkrare på vad man gillar och inte gillar. Nu för jag denna tårta till inte-gillar-listan. Tillsammans med cheesecake. Och prinsesstårtor. Hurv!

2 kommentarer:

  1. En del tårtor - som den här - är ju verkligen bara äckliga. Ändå äter jag en stor bit. Illamåendet kommer som ett brev på posten. Har jag missat nåt, t ex att bli vuxen? Nästa gång ska jag plocka fram en påse crunchi cheese doodles istället. Onyttigt OCH gott!

    SvaraRadera
  2. Visst kommer du ihåg tandpetaren...? Salt är ALLTID bättre än sött!

    SvaraRadera