tisdag 6 november 2012

Ljus i mörkret

När maken såg min ljusgömma utbrast han:

"-Vi måste se över det här, du behöver kläder!"

Jag hade ryggen mot honom så jag såg inte ansiktsuttrycket, utan hörde bara rösten. Han var ganska bestämd. I och med att jag lätt som en plätt tolkar in det osagda så sa han egentligen något annat. Kanske...

1. Du är ful i dina fula kläder.
2. Du eldar så förbannat, billigare med fjärrvärme alt. mer kläder på.
3.  Det vore bulla om du lade ner lika mycket tid och pengar på att finna välbehövliga kläder, som du spenderar på dina ljus.
5. Du knarkar ljus. Du sitter naken på kvällarna och knarkar ljus.
4. Blaaa bla blutta bla.

Jag tror att det lutar mot trean. Jag har banne mig inga kläder. Jag har insett det själv och VET att jag behöver det men det är ju SÅ jobbigt. Det är faktiskt mycket roligare att köpa ljus och jag känner mig verkligen rikast på jorden när ljusförrådet är fyllt.

9 kommentarer:

  1. Personlig shoppare anmäler sig. Kom hit så ska vi fixa en basgarderob med några roliga accessoarer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer!!! Vet bara inte vart jag ska... Jag har "J" i Happis, Kalix, Luleå, Göteborg, Sthlm och på fler ställen. Ge mig bara en hint om väderstrecket!

      Radera
    2. Och i Madrid, men du tänkte nog inte paa mig när det blev snack om personlig shoppare... :-)

      Radera
    3. Oh my gawd! HUR kunde jag glömma J:et i Madrid??? Jonas, nog kan du säkert styra upp lite shopping om (när) jag kommer!

      Radera
  2. Om Lady Gaga kan klä sig i en bacon-klänning... kan du inte designa nåt snyggt att slänga på dig av alla ljus du har hemma? (Helst otända... kanske?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack för tipset! Problemet är att jag är så het att stearinet skulle smälta. Knyppla ihop något av vekarna kanske?

      Radera
  3. Annars röstar jag för att det var punkt 4 din man sa!! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hähä! Det där mumlet? Det man inte orkar höra?

      Radera
  4. Du vet var kläderna finns! Du har tom provat dem!! Jag var med. Handla!

    SvaraRadera