tisdag 14 augusti 2012

Sjung ut!

Jag kan inte sjunga. På riktigt. Jag. Kan. Inte. Sjunga. En gång följde jag med en vän på körsjungeri och kantorn ville värva mig till kören. Jag försäkrade henne om att det skulle vara ett stort misstag då jag skulle förstöra allt med min miserabla röst. Hon ansåg att om jag kan tala så kan jag även sjunga. Ehh... nä. Tack men nej tack. Folk som hör kan få men för livet. Jag avstod.

En gång spelade min körsjungande vän piano och jag fick lite feeling och drog till med lite solosång. Det slutade med att han stod på knäna och skrattade så han grät. Förstår ni då hur eländigt jag sjunger? Jag sjunger gärna i bilen. Eller sjunger och sjunger, jag skrålar. Med hög volym. Med MYCKET hög volym då jag inte klarar av att höra mig själv...

I går kväll var den minsta lilla pluttungen jättetrött så jag skopade upp henne i famnen och dansade med henne i vardagsrummet. Bo Kaspers orkester spelade i stereon och jag sjöng med i texten. Trots sina trötta ögon såg hon intresserat på mig. Hon brydde sig nog inte nämnvärt i huruvida bra eller dåligt jag sjöng. Förhoppningsvis. Hon kan ju inte ännu tala så jag tolkar fritt... Tsss!

Note to self: Kolla upp om det går att önska bra sångröst i livet efter detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar