söndag 2 september 2012

En hemskt dyr soffa

Jag vet att er längtan efter mig har varit outhärdlig och jag kan meddela att jag åter är på banan (inte frukten). Första etappen på huspiffet är avklarat och vi kan andas ut till måndag då etapp två drar igång. Då kommer fönstren.

Tänk att allt detta började med att vi behövde en ny soffa. ALLA vet att man då även behöver en ny matta. Och ett nytt soffbord. Och nya tapeter. Och gardiner. Och nytt kakel och belysning i köket. Och varför inte då passa på att byta samtliga fönster och altandörrar? Det blev en dyr soffa...

Om det hade stannat där hade det ju varit ganska överkomligt men nu ser ju faktiskt hallen ganska risig ut när man jämför med köket och vardagsrummet. Och vi ska inte tala om tvättstugan.

Hur som, jag provade ta några bilder med mobilen för att visa dig men färgställningen var katastrofal. Inget liknade verkligheten så det är bara för dig att pallra dig hit och beskåda det fina. Om du inte vågar outa att du läser min blogg kan jag meddela att vårt hus för närvarande är som ett akvarium utan vare sig gardiner, lampor eller blommor. Man ser rakt in. Varför inte ragga förbi och glutta. Om du tutar tre snabba så kan jag vinka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar